Onsdag, 24 maj 2017 18:37

Pressemeddelelse: Jacob Lyhne ønsker nye udfordringer

Fredericia HK-spilleren Jacob Lyhne stopper i klubben efter eget ønske. Jacob Lyhne har været ramt af skader i sin første sæson i Fredericia HK. Jacob Lyhne har ikke bidt sig fast på 1. Divisionsholdet og fået den spilletid, som han forventede. Fredericia HK beklager Jacobs beslutning:

”Vi forstår godt, at Jacob ønsker nye udfordringer. Jacobs skadessituation har været uholdbar. Det har haft stor betydning for hans spilletid. Jacob er en særdeles talentfuld spiller, der udenfor banen også går forrest. Han er en god mand, der er særdeles vellidt. Når det er sagt, så ved vi godt, at den øgede konkurrencesituation på alle pladserne har skubbet nogle spillere længere væk fra spilletid”, udtaler bestyrelsesmedlem Thomas Larsen og fortsætter:

” Vores 2. Hold er rykket i 2. Division. Det vidner om et højt niveau og et godt seniorsetup, hvor der er kamp om pladserne, hver eneste weekend. Vi ønsker et attraktivt træningsmiljø, hvor talenterne presser på for spilletid, men også, hvor de rutinerede kræfter lærer fra sig. Vi havde derfor også ønsket at beholde Jacob, for en aftale er en aftale. Vores spillere fuldfører da også normalt deres kontrakter. Men vi har forståelse for Jacobs situation og ønsker ham held og lykke fremover”, udtaler Thomas Larsen.

Jacob Lyhne leder efter nye udfordringer

Jacob Lyhne har været glad for Fredericia HK, men ønsker mere spilletid.

”Fredericia HK er en klub på vej fremad. Jeg har elsket at løbe ind i arenaen, men den manglende spilletid får mig til at søge nye udfordringer. Jeg har fået nye venner og har nydt at være en del af det unge miljø i klubben. Der er intet dramatisk i min beslutning og jeg har ikke en ny klub på hænderne, men jeg ønsker prøve noget andet. Jeg har været glad for at spille her og ønsker Fredericia Håndboldklub held og lykke på sin vej frem i dansk håndbold”, udtaler Jacob Lyhne.

Af Andreas Dyhrberg Andreassen